بوتاکس

Botox

بوتاکس یکی از محبوب‌ترین روش‌های درمانی در زمینه زیبایی و جوانسازی پوست است. بوتاکس یک نوع تزریق است که از طریق تزریق به عضلات صورت انجام می‌شود و باعث کاهش چین و چروک‌های صورت می‌شود.

– کاهش چین و چروک ‌های صورت و گردن

– کاهش تنش و درد عضلات

– کاهش تعریق بیش از حد

– درمان میگرن و سردرد های مزمن

– درمان برخی اختلالات عصبی مانند پارکینسون

– بهبود استحکام و جوانسازی پوست

تزریق بوتاکس به صورت یک روش غیرجراحی و تزریقی انجام میشود. پزشک زیبایی بوتاکس را به صورت تزریق مستقیم به عضلات مورد نظر انجام میدهد. مقدار و نحوه تزریق بوتاکس بستگی به استفاده ‌های مختلف آن دارد؛ برای مثال، درمان چین و چروک صورت، تنظیم تعریق یا درمان درد عضلانی.

تکنیک تزریق بوتاکس یک روش درمانی است که در آن مواد شیمیایی به نام بوتولینوم توکسین (بوتاکس) به صورت تزریقی به عضلات بدن انسان تزریق می‌شود. این ماده شیمیایی باعث مسدود شدن سیگنال‌های عصبی از مغز به عضلات می‌شود و باعث کاهش فعالیت عضلات می‌شود.
تکنیک تزریق بوتاکس برای درمان برخی از مشکلات پوستی و عضلانی مانند چین و چروک صورت، تعریق بیش از حد، اسپاسم عضلات، میگرن، فلج صورت و… استفاده می‌شود.

1. قرینه کردن دو طرف صورت
  2. بالا کشیدن افتادگی گوشه ‌های لب
  3. بالا بردن ابرو ها
  4. برطرف کردن خط اخم
  5. درمان و کاهش تعریق بیش از حد نواحی ختلف بدن مانند کف دست‌ها یا زیر بغل
  6. حذف چین و چروک چانه
  7. درمان خط خنده
  8. بالا بردن نوک بینی
  9. رفع خطوط افقی پیشانی
  10. کاهش خطوط ایجاد شده در گردن
  11. قرینه کردن دو طرف صورت
Botox 2

خیر، به طور کلی خطرناک نیست. عوارضی از جمله درد، قرمزی، تورم، سردرد، خستگی و حتی ضعف عضلات در بعضی افراد وجود دارد. بنابراین، مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد انجام این روش، با یک پزشک مشورت کنید و اطمینان حاصل کنید که شرایط شما برای انجام این روش مناسب است و همچنین به عوارض و فواید آن آگاه شوید.

معمولاً اثرات اولیه بوتاکس در طی ۲ تا ۳ روز پس از تزریق قابل مشاهده هستند. اما اثرات نهایی و کامل آن تا ۱ تا ۲ هفته زمان میبرد تا به طور کامل ظاهر شود.

تزریق بوتاکس معمولاً برای کاهش چین و چروک صورت، خطوط افقی روی پیشانی، خطوط عمودی بین ابروها، چین و چروک گونه‌ ها، خطوط اطراف چشم ‌ها (خطوط چشمی)، خطوط گردن و تعریق بیش از حد در نواحی مختلف بدن توصیه میشود. همچنین، بوتاکس ممکن است برای کمک به کنترل درد مفاصل و افزایش انعطاف ‌پذیری عضلات نیز استفاده شود. اما مهم است که تزریق بوتاکس توسط یک پزشک متخصص و با تجربه انجام شود و به دقت دستور العمل‌های بهداشتی رعایت شود.

• افرادی که دارای حساسیت شدید نسبت به بوتاکس یا هر یک از مواد موجود در آن هستند.
  • افرادی که دچار عفونت یا التهاب در منطقه ‌ای هستند که قرار است بوتاکس در آنجا تزریق شود.
  • زنان باردار یا زنانی که در حال شیردهی هستند.
  • افرادی که دارای مشکلات عضلانی مانند میاستنی یا بیماری‌ های عضلانی دیگر هستند.
  • افرادی که دارای تاریخچه‌ ای از عوارض جدی پس از تزریق بوتاکس هستند.
  • افرادی که تحت درمان با داروهای خاصی هستند که ممکن است با بوتاکس تداخل داشته باشند.
Botox 3

قبل از تزریق بوتاکس، انجام مشاوره با یک پزشک تخصصی پوست و زیبایی بسیار مهم است. همچنین، اطمینان حاصل کنید که پزشک شما دارای مدرک و تجربه کافی در انجام این نوع درمان‌ ها است. همچنین، باید به پزشک خود اطلاع دهید در مورد هرگونه حساسیت یا عوارض دارویی که ممکن است داشته باشید.
همچنین حداقل یک هفته قبل از تزریق بوتاکس از نوشیدنی های الکلی و دخانیات استفاده نکنید چراکه میتواند بر روی روند بهبودی شما تاثیر منفی گذاشته و باعث افزایش تورم و یا کبودی ناشی از تزریق بوتاکس شوند.

پس از تزریق بوتاکس، مراقبت ‌های خاصی نیاز است که باید رعایت شود. این مراقبت ‌ها شامل موارد زیر میشود:

1. اجتناب از لمس یا فشار دادن منطقه‌ ای که تزریق شده است، به مدت ۴ تا ۶ ساعت پس از تزریق

2. اجتناب از ورزش یا فعالیت ‌های خیلی سنگین در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اولیه پس از تزریق

3. عدم خوردن الکل در روز تزریق و همچنین عدم مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند آسپرین و ایبوپروفن به مدت ۲۴ ساعت پس از تزریق

4. رعایت دستورات پزشک در مورد استفاده از یخ یا سردی برای کاهش ورم و درد در منطقه تزریق شده

5. پیروی از دستورات پزشک در مورد استفاده از داروهای ضد درد یا ضد التهاب در صورت نیاز

6. مراقبت از پوست منطقه تزریق شده و جلوگیری از عفونت یا تحریک آن

7. اگر هرگونه علامت غیرمعمول یا عوارض ناخوشایندی پس از تزریق بوتاکس تجربه کردید. حتماً با پزشک خود تماس بگیرید.

با رعایت این مراقبت ‌ها و دستورات پزشک، می توانید از نتایج مثبت و بهبود قابل ملاحظه ‌ای پس از تزریق بوتاکس بهره‌مند شوید.

برای دریافت وقت مشاوره با ما تماس بگیرید ...